Cutia de viteze este un ansamblu de roți dințate care servește la transformarea forței și transmiterea mișcării de rotație la diferite agregate sau vehicule. Ea este o componentă din lanțul cinematic al transmisiei care permite lărgirea gamei de turații și de momente la roata motrică.
Se montează, de obicei, între ambreiaj și transmisia longitudinală. La autovehiculele construite după soluția „totul în față sau „totul în spate” transmisia longitudinală dispare, astfel încât cutia de viteze se dispune între ambreiaj și transmisia centrală.
Dupa asamblare, poti puteti experimenta folosind manualul Cutiei de viteze de la Ugears, pe rand, alegeti I, II, III sau marsarier. Rotind mânerul actuatorului în sensul acelor de ceasornic, poti urmari și controla viteza de rotatie a arborelui cu lagar si modul in care functioneaza schimbatorul de viteze.
In pozitia N – neutru ambele roti ale ambreajului raman necuplate si in pozitia „liber”
Prima treapta face ca arborele de lagar si angrenajele sa se roteasca cu cea mai mica viteza.
A doua treapta permite arborelui de antrenare impreuna cu volanta sa se roteasca cu o viteza medie.
Cea de a treia treapta permite arborelui de lagar si tuturor angrenajelor sa se roteasca cu cea mai mare.
Pune schimbatorul in pozitia marsarier si priveste cum se deplaseaza rotile ambreajului spre stanga, catre treapta „R” si se conecteaza la acesta transferand rotatia spre partea inferioara a angrenajului si propulsand arborele de lagar si toate angrenajele sa se roteasca invers.
* Acest produs NU poate fi returnat, exceptie facand produsele sigilate.
Utilizare:
Cutia de viteze este folosita in special in industria automobilelor ca parte a mecanismului de transmisie a masinii care transfera cuplul de la arborele motorului la roti.
Se asambleaza manual urmand instructiunile, iar piesele sunt taiate in placaj prin tehnologie laser. Nu necesita lipici sau alte unelte speciale.